niedziela, 21 lipca 2019

Wywiad z bookstagramerką #1



1. Opowiedz nam trochę o sobie.

Hejo! Jakoś mi tak głupio by było pisać bez żadnego przywitania z osobami, które będą to czytać, więc mówię Wam „hej!”. Jestem Kasia i nie lubię mówić o sobie, bo nigdy nie wiem, co kogoś będzie to interesowało. Wolę odpowiadać na konkretne pytania. Mogę powiedzieć, że przeszłam transformację z „leniwej kluchy, która może wszystko, ale nie robi nic” w „(nie)leniwą kluchę, która może wszystko”.

2. Skąd pomysł na to, że książki stały się tematem twojego Instagrama/bloga?

W obu przypadkach wyszło to dość spontaniczne. Na blogu zaczęło się od „Karoliny XL” Marty Fox, którą przeczytałam w pierwszej gimnazjum (2014 rok), bo nauczycielka stwierdziła, że za mało wypożyczamy książek z biblioteki i kazała nam jedną przeczytać, a potem przedstawić na forum klasy. Potem zaczęło się pojawiać więcej postów z „recenzjami”. W jednym roku więcej, w innym mniej, bo książki składają się na mojego bloga, na którym jest wszystko. Tak jak w moich myślach, do których nazwa nawiązuje. Instagrama założyłam pod bloga, żeby go uzupełniać i jakoś tak wyszło, że zdominowały go książki. Nawet nie wiem kiedy.

3.Czym jest dla ciebie bookstagram?

Cóż… Ten profil stał się miejscem nieco bardziej oderwanym od bloga. Cieszę się, że to poszło w nieco innym kierunku i jest to kolejne miejsce, gdzie mogę się rozwijać i wylewać moje myśli związane z książkami. Do tego to dodatkowa motywacja do robienia zdjęć. Tak ogólnie to bookstagram jest bardzo przyjemnym miejscem, czego się nie spodziewałam.

4. Co najbardziej lubisz w czytaniu?

Przede wszystkie to to, że mnie napędza do działania. Gdy nie czytam, nie umiem się zebrać, żeby robić coś innego. Gdy czytam, mam czas na wszystko.

5.Jaka jest twoja ulubiona książka?

Ulubionej książki nie mam, ale w każdym roku dominuje coś innego. 2010, 2011- seria o Harrym Potterze, 2012 – Saga „Zmierzch”, 2013 – „Trylogia czasu”, 2014 – „Hopeless”,  2015 – Trylogia „Niezgodna”, „Percy Jacskon i Bogowie Olimpijscy”, 2016 – „Diabelskie maszyny”, 2017 – „Dary Anioła”, 2018 – „Wszystkie jasne miejsca”, a w tym roku wyróżniła „Zapomniana Księga”. Te serie były po prostu odkryciem tych lat i bardzo lubię do nich wracać. Są w pewien sposób dla mnie ważne.

6. Niedawno prowadziłam pewną akcję. Nie wiem, czy pamiętasz, ale mniejsza z tym. Chodzi mi o akcję o niedocenionych książkach. Znasz może jakiś tytuł wpasowujący się w nią. Czyli książka która wywołała w tobie niesamowite emocje a strasznie mało o niej słychać.

Akcję kojarzę, ale nie zdążyłam jej wtedy ogarnąć, więc bez problemu mogę tutaj podać książkę, o której pomyślałam, gdy pierwszy raz to usłyszałam. „Ja, Maciejka” Joanny Hacz. To jedna z tych niby zwykłych książek, które mają w sobie niesamowitą głębię. Nie powiem więcej, bo bardzo łatwo ją zaspoilerować.

7. Jak wiesz, lub nie, uwielbiam zbierać i zaznaczać w książkach cytaty. Jaki jest twój ulubiony cytat i z jakiej książki/filmu/serialu?

Mam wielkich sentyment do cytatów z „Trzy metry nad niebem”. „Nagle zdajesz sobie sprawę, że wszystko się skończyło. Naprawdę. Nie ma już powrotu. Czujesz to. I próbujesz zapamiętać, w którym momencie to wszystko się zaczęło. I odkrywasz, że zaczęło się wcześniej niż myślisz. Długo wcześniej. I to w tej chwili zdajesz sobie sprawę, że to wszystko zdarzyło się tylko raz. I nieważne jak bardzo się starasz, nigdy nie poczujesz się taki sam. Nie będziesz już nigdy czuć się jak trzy metry nad niebem...”

8.Uwielbiam oglądać filmy i seriale. Stąd to pytanie . Jaki jest twój ulubiony film, serial? (Możesz wskazać oba tytuły) 

 Mogę podać film, który zrobił na mnie ostatnio największe wrażenie. To znaczy… W tamtym roku, ale od tego pory nie obejrzałam nic lepszego. „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie”. A serial to oczywiste, że stara, dobra, polska „Niania”, której wszystkie odcinki obejrzałam w grudniu i to jedyny serial, który obejrzałam w całości.

9. Czy zmieniałabyś coś w swoim bookstagramie/blogu? Jeśli tak dlaczego?

Ogólnie uwielbiam zmiany, a na razie chodzi mi po głowie zmiana nagłówka na blogu, żeby zamiast sklejki zdjęć była jakaś grafika. O! A na bookstagrama przydałyby mi się jakieś ładne grafiki do wyróżnionych relacji, ale jestem leniwcem i nie chce mi się tego zrobić.

10. Czy autorzy książek są dla ciebie jakąś inspiracją?
11. Kto na ten moment jest twoim największym autorytetem?

 Tak w sumie na te pytania mogę odpowiedzieć na raz. Ciężko mi mówić o wzorach i autorytetach. Raczej ich nie mam, bo szanuję i podziwiam każdego, kto coś tworzy lub po prostu angażuje się w swoją pracę, pasję i dąży co raz wyżej. Nieważne w czym się spełnia, czy w pisaniu, czy w muzyce, czy w sporcie. Każdy może być inspirujący.

12. Czy jest książka która wywarła na tobie ogromne wrażenie? Jeśli tak to jaka?

Obecnie czytam „Kastora” Agnieszki Lingas-Łosieckiej i jestem pod dużym wrażeniem. Czasem aż zapiera mi dech w piersiach. Może nie wszystko mi się podoba, ale to jest po prostu mocna książka. Nie spodziewałam się czegoś takiego.

13.  Co robisz, gdy książka od pierwszych stron nie przypada ci do gustu? Odkładasz czy czytasz do końca?

 Różnie. Niektóre porzucam i inne czytam z nadzieją, że będzie lepiej. Często też czytam, bo po  prostu jestem uparta i muszę to skończyć.

14.Co chciałabyś przekazać początkującym bookstagramerom i blogerom?

Nie piszcie na siłę ani dla obserwatorów. Róbcie to dla siebie i z pasją, wtedy najprzyjemniej się to odbiera.





Kawa czy herbata? Herbata
   Maliny czy truskawki? Maliny                                                                              
Mój ulubiony owoc to Granat
Książka na podstawie filmu czy film na podstawie książki? Film na podstawie książki
Narracja 1os. czy narracja 3 os.? Obojętne
Ulubiona muzyka:  Rock, metal, stary polski pop
Opisz siebie jednym słowem. Przeciwieństwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz